.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حضرتی: لاریجانی برای ریاست جمهوری نمی آید

مدير مسوول روزنامه اعتماد با بيان اين‌كه " نحوه ورود اصلاح‌طلبان به صورت فعال يا انفعالي در انتخابات رياست جمهوري دهم بر سرنوشت انتخابات تاثيرگذار است" گفت: وارد كردن آراي خفته و ساكت در انتخابات رياست جمهوري آينده نياز به رويكرد، خيزش نگاه و حرف‌هاي جديد از سوي اصلاح‌طلبان دارد.

الياس حضرتي اظهار كرد: خيز جديدي كه اصلاح‌طلبان مي‌خواهند بردارند به امكان ورود آن‌ها به عرصه انتخابات بستگي دارد و اين‌كه آيا اگر آراي خفته بيايند به اصلاح‌طلبان راي خواهند داد و يا در انتخابات رياست جمهوري هم به سكوت‌شان ادامه مي‌دهند؟

وي ادامه داد: علاوه بر آن، اصلاح‌طلبان در بخش حاكميت هم به تعامل و يك استراتژي جديد نياز دارند.

وي با اشاره به اين‌كه " انتخابات مهمترين پروژه سياسي در كشور ماست" افزود: انتخابات مجلس هم در جاي خود مهم است اما عمدتا نقش مقدماتي، آمادگي، ساماندهي و ساختن روحيه را براي انتخابات رياست جمهوري ايفا مي‌كند؛ چراكه مجموعه تصميمات كلان كشور در قوه مجريه گرفته مي‌شود و محوريت اداره كشور در دستان اين قوه است كه به لحاظ گستردگي اثرگذاري و جايگاه سياسي چند برابر ساير قوا موثر است. در كشور ما هم قوه مجريه به گونه‌اي جا افتاده كه از اختيارات و امكانات و در نتيجه اثرگذاري بيشتري برخوردار است.

اين نماينده دوره ششم مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: قاعدتا طبيعت كار ايجاب مي‌كند كسي كه يك دوره رييس‌جمهور بود، مجددا كانديدا شود و با تلاش فضا را براي ادامه فعاليتش مهيا كند و تا به حال هم روساي جمهور در كشور ما در دو دوره فعاليت كرده‌اند و اگر آقاي احمدي‌نژاد براي رياست جمهوري آينده كانديدا شوند، تعجب برانگيز نخواهد بود و يك روال طبيعي است. قاعده اين است كه در اردوگاه راست همه پشت سر وي بيايند.

وي در عين حال معتقد است: پراكندگي در اردوگاه راست وجود خواهد داشت و كانديداهاي ديگري نيز در اين جريان مطرح مي‌شوند؛ احتمال آمدن ولايتي و تجميع جناح راست سنتي بر وي وجود دارد. قاليباف هم قطعا از كانديداهاي رياست جمهوري خواهد بود و تحرك ويژه‌اي را در اين زمينه آغاز كرده است.

وي هم‌چنين اظهار كرد: احتمال كانديداتوري لاريجاني تقريبا منتفي است؛ زيرا حتي نامزدي يك نماينده مجلس در انتخابات رياست جمهوري بار منفي دارد چه رسد به رييس مجلس. علاوه بر آن به نظر مي‌رسد كه لاريجاني تمام توان و تلاشش را براي اين مي‌گذارد كه فردي هماهنگ‌تر با افكار و انديشه‌هايش در پست رياست جمهوري قرار بگيرد تا برنامه‌ها و اهداف مشترك را بتواند با سرعت بيشتري پيش ببرد. حدادعادل هم با برخوردي كه با وي شد وضعش روشن است؛ سابقه نداشت رييس مجلس را اين طور كنار بگذارند، مگر اين‌كه در روزهاي آينده به شكلي وضعيت او بازسازي و احيا و براي رياست جمهوري مطرح شود.

مدير مسوول روزنامه اعتماد با بيان اين‌كه " در متغيرهاي انتخابات رياست جمهوري رياست مجلس بيشتر از هيات رييسه تاثيرگذار است" گفت: به نظر نمي‌رسد هيات رييسه چندان تعيين كننده باشد. شخص لاريجاني هم چندان موافق برخي سياست‌ها نيست. البته از موضع رييس مجلس همكاري را وظيفه خود مي‌داند، همانطور كه اصلاح‌طلبان دلشان مي‌خواهد كمك كنند، اما وقتي برخي مي‌خواهند خود را از ساختمان 100 طبقه به پايين پرت كنند، كمك كردن اين نيست كه آن‌ها را هول دهيم بلكه بايد خلاف خواست او كاري كنيم. كمك كردن لاريجاني هم از جنس كمك كردن ماست.

وي با اشاره به اين‌كه " جلسات بين رييس مجلس و رييس‌جمهور براي افزايش همگرايي و هم‌جهتي آن‌هاست تا كارها با قوت بيشتري پيش رود." ابراز عقيده كرد: گرچه لاريجاني در صحن مجلس نياز به كانديداي مورد نظر دولت نداشت، اما تلاش كرد جانب احتياط را نگه دارد و حركتش را به گونه‌اي تنظيم كند كه در جهت‌هاي درست كمك كند. البته تلاش وي بيشتر معطوف به اين خواهد بود كه روي تيم و شخص ديگري سرمايه‌گذاري كند، زيرا به قاليباف و ولايتي نزديك‌تر است.

اين فعال سياسي با بيان اين عقيده ‌كه " رياست جمهوري در كشور ما تنها به معادلات داخلي بستگي ندارد" اظهار كرد: اكنون انتخابات كشور ما بيش از هر زمان ديگري به معادلات بين‌المللي وابسته است. البته اين به معني وابستگي كشور ما نيست، بلكه همانطور كه تغيير در ايران در رياست جمهوري آمريكا تاثيرگذار است، پديده‌هاي خارجي هم در معادلات سياسي كشور ما بي‌تاثير نيست.

حضرتي در پايان گفت: به نظر من فشار اقتصادي، مشكلات عجيب بخش مسكن، تجارت خارجي، مسايل فرهنگي، اجتماعي، در انتخابات رياست جمهوري آينده تاثير شديدي دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جعفر قربان پور 30 خرداد 1387
سلام بر انتخابات ریاست جمهوری اسلامی دولت دهم ،
میزان عشق و علاقه من به میهن عزیز اسلامی و ملت بزرگ ، با فرهنگ و تمدن کهن و شجاع ایران به وسعت پهنه آبی دریای مازندران که در عمق آن شنا می نمایم و به بلندای قله سرافراز و سپید دماوند که برآن صعود نمودم می باشد . من و دریا و دماوند فرزندان مازندران سریلند ، نگین سبز ایران هستیم و برای اعتلا و دستیابی به اهداف والای سند چشم انداز بیست ساله مقام معظم رهبری تلاش خواهیم کرد . جعفر قربان پور - ساری

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.